موسسه فرهنگی هنری مرکز اطلاعات مرجع ایرانیان با سابقه 20 ساله در حوزه آمار و اطلاعات به مناسبت روز آمار و برنامه ریزی در تاریخ یکم آبانماه در مراسم بزرگداشت روز آمار و برنامه ریزی که توسط دانشکدگان آمار، ریاضی و کامپیوتر دانشگاه تهران برگزار شده بود، مشارکت داشتند و به برگزیدگان بیست و سومین مسابقه دانشجوی آمار کشور و بیست و هشتمین المپیاد علمی دانشجویی کشور از طرف موسسه فرهنگی هنری مرکز اطلاعات مرجع ایرانیان جوایزی اهدا شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل موسسه فرهنگی هنری مرکز اطلاعات مرجع ایرانیان، به مناسبت روز آمار و برنامه ریزی، روز یکم آبان ماه ، در دانشکدگان آمار، ریاضی و کامپیوتر دانشگاه تهران جهت تقدیر از برندگان بیست و سومین مسابقه دانشجویی آمار کشور که توسط انجمن آمار ایران و بیست و هشتمین المپیاد علمی دانشجویی کشور توسط سازمان سنجش آموزش کشور برگزار شده بود، توسط دانشگاه تهران با مشارکت این مؤسسه، مراسمی برگزار گردید.

این مراسم که با حضور دکتر عامری ریاست پردیس علوم دانشگاه تهران، دکتر امینی رئیس گروه آمار دانشکدگان آمار، ریاضی و کامپیوتر، دکتر افتخاری از اساتید دانشکده آمار و علی امینی هرندی مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره موسسه فرهنگی هنری مرکز اطلاعات مرجع ایرانیان، دکتر لعلی سخنران مراسم و سایر همکاران موسسه و جمعی از اساتید و دانشجویان و مسئولین محترم در تالار شهید دهشور واقع در دانشکدگان علوم دانشگاه تهران برگزار شد.

مراسم در ساعت 15 با پخش یک نماهنگ و تلاوت قرآن کریم و سرود جمهوری اسلامی آغاز شد. سپس دکتر عامری ریاست پردیس علوم دانشگاه تهران ضمن خیر مقدم به میهمانان مراسم و دانشجویان جدیدالورود به اهمیت آمار و نامگذاری یک روز از سال به نام آمار و برنامه ریزی اشاره کردند ایشان به نقش آمار در طراحی شهر الکترونیک و تاثیرات آن بر اقتصاد و اجتماع پرداختند و گفتند آمار با کمک رایانه و علم انفورماتیک بسیار نظام مندتر و دقیق تر شده است.رئیس  پردیس علوم به دغدغه های جامعه و دولت درباره اشتغال دانشجویان و برقراری توازن بین پذیرش دانشجو در یک رشته و نیاز بازار کار اشاره کردند. در پایان از دانشجویانی که در برگزاری مراسم فعالیت داشتند، تشکر کرده و از موسسه فرهنگی هنری مرکز اطلاعات مرجع ایرانیان به عنوان حامی، مشارکت کننده و مشوق دانشجویان تشکر و قدردانی نمودند.

سخنران بعدی دکتر امینی رئیس گروه آمار دانشکده علوم بوند که از حضور مدیر عامل موسسه و رئیس هیئت مدیره در مراسم تشکر کردند و چنین مراسمی در فضای دانشجویی را مغتنم شمرده و آرزوی روزهای بهتر برای دانشجویان و علم آمار را داشتند.

در ادامه مراسم مسابقه ای تخصصی در حوزه آمار طرح و به قید قرعه سه نفر انتخاب شدند و جوایز آنها از طرف موسسه فرهنگی هنری مرکز اطلاعات مرجع ایرانیان به آنها تقدیم شد.

در ادامه به مدت 6 دقیقه نماهنگ معرفی فعالیت های عملکرد موسسه پخش و به دنبال آن نماینده موسسه فرهنگی هنری مرکز اطلاعات مرجع ایرانیان جناب آقای دکتر لعلی، در رابطه با نقش سواد و فرهنگ آماری در تصمیم سازی به بیان مطالب پرداختند که مورد استقبال دانشجویان قرار گرفت.

اهداء جوایز به برگزیدگان

در مراسم روز آمار و برنامه ریزی که در دانشکدگان آمار، ریاضی و کامپیوتر دانشگاه تهران برگزار شد، موسسه فرهنگی هنری مرکز اطلاعات مرجع ایرانیان به 6 نفر از برگزیدگان بیست و سومین مسابقه دانشجویی آمار کشور و بیست و هشتمین المپیاد علمی دانشجویی کشور جوایز نفیسی به همراه لوح تقدیر اهدا نمودند. که اسامی آنها به شرح زیر می باشد:

تیم دانشگاه تهران در «بیست و سومین مسابقه دانشجویی آمار کشوری» که توسط «انجمن آمار ایران» در تاریخ 6 شهریور 1402 به میزبانی «دانشگاه رازی کرمانشاه» برگزار گردید، موفق به کسب رتبه های «تیم اول در بخش نظری« و «تیم اول در بخش کاربردی» شد. همچنین سه عضو تیم، عنوان سه نفر اول تا سوم این دوره از مسابقات را نیز از آن خود نمودند. رتبه اول انفرادی آقای محمد امین همایونفرد، رتبه دوم انفرادی آقای محمد رضا یداللهی و رتبه سوم انفرادی خانم فاطمه فرتاش هستند.

همچنین دانشجویان دانشکده ریاضی، آمار و علوم کامپیوتر در کسب رتبه های برتر در مرحله نهایی « بیست و هشتمین المپیاد علمی دانشجویی کشور» که در تاریخ 30 تیر سال 1402 توسط سازمان سنجش آموزش کشور برگزار گردید، حائز رتبه اول توسط آقای محمد امین همایونفرد، رتبه پنجم توسط خانم سارا معصومی مقانلو و رتبه ششم توسط آقای محمد رضا یداللهی شده اند.

جوایز برگزیدگان توسط دکتر عامری رئیس دانشکدگان علوم، علی امینی هرندی مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره موسسه فرهنگی هنری مرکز اطلاعات مرجع ایرانیان و اساتید دانشگاه علوم به آنها اهدا گردید.

در پایان، مدیر دانشکده علوم دانشگاه تهران از موسسه فرهنگی هنری مرکز اطلاعات مرجع ایرانیان با اهدای لوح سپاس و تقدیم  به جناب آقای علی امینی هرندی مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره موسسه از مشارکت در برگزاری مراسم تقدیر شد.

مراسم در ساعت 17:30 به پایان رسید.

1402/08/01

گزارش تصویری

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *