با محوریت پروژه های در دست اقدام

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل موسسه فرهنگی هنری مرکز اطلاعات مرجع ایرانیان ، روز چهارشنبه 19مهرماه 1402 جلسه ای با حضور معاون حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادستانی کل کشور و مدیران ارشد موسسه فرهنگی هنری مرکز اطلاعات مرجع ایرانیان در محل دادستانی برگزار شد.

این جلسه با حضور جناب آقای دکتر ترکی معاون محترم حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادستان کل کشور و جناب آقای دکتر صادقی مدیر کل اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم معاونت حقوق عامه دادستانی کل کشور و جناب آقای امینی هرندی، مدیر عامل موسسه به همراه معاون موسسه فرهنگی هنری مرکز اطلاعات مرجع ایرانیان تشکیل شد.

در ابتدای جلسه، مدیر عامل موسسه، ضمن ارائه گزارشی از نحوه عملکرد و پروژه های در دست اقدام موسسه، در خصوص موضوعات پژوهشی مورد تایید دادستانی، مطالبی را عنوان کرد.

موسسه فرهنگی هنری مرکز اطلاعات مرجع ایرانیان در برنامه ها و پروژه های خود جدیت و انسجام دارد.

در ادامه مدیر عامل موسسه با تشریح 4 پروژه مهم در حوزه آسیب های اجتماعی از جمله؛ طرح ترویج جوانی جمعیت و کاهش آمار سقط جنین، طرح ساماندهی و توانمندسازی کودکان کار و فاقد هویت، آسیب شناسی آمار خودکشی در سراسر کشور و طرح تحقیقی پژوهشی در خصوص پیش نویس قانون اعطای تابعیت به فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان غیر ایرانی، گفتند: هدف ما از مطرح کردن موضوعات مذکور، کمک به متولیان امر در خصوص کاهش آسیب های اجتماعی، پرهیز از کار تکراری و نوآوری در تحقیق و پژوهش است. معاونت پیگیری حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادستانی کل کشور نیز با اشاره به فعالیت های موسسه در زمینه های پژوهشی تحقیقی و آماری به پژوهش های در دست اقدام موسسه اشاره نمودند و گفتند با توجه به حسن نیت و اعتمادی که به این مجموعه وجود دارد، بسترهای لازم برای همکاری های چند جانبه، فراهم است و با توجه به پیشینه ی اقدامات انجام شده و سابقه موسسه فرهنگی هنری مرکز اطلاعات مرجع ایرانیان در برنامه ها و پروژه های خود جدیت و انسجام دارد.

همچنین معاونت پیگیری حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادستانی کل کشور، خواستار یک پژوهش نوآورانه و کاربردی شدند که تمام جنبه های مهم یک معضل اجتماعی بررسی و در جهت توانمندسازی قشرهای آسیب پذیر، راهکارهای کاربردی ارائه دهد و در این خصوص پیشنهاد شد تا به موضوعاتی از جمله؛ کودکان کار، سالمندان آزار دیده، دختران فراری، افراد بدون شناسانامه، ازدواج های ثبت نشده،مهاجرین افغانستانی و غیره… نیز توجه بیشتری شود و برای آسیب شناسی این موضوعات، تحقیقات و پژوهش لازم صورت گیرد و نسبت به ارائه راهکارهای کاربردی، در پژوهش ها اقدام شود.

در پایان جلسه، مدیر عامل موسسه در خصوص پژوهش پیشنهادی موسسه در زمینه حقوق عامه و پیگیری های آن، مطالبی را شرح دادند و با اشاره به طرح نوآورانه و جدید وقف خدمت یا نذر خدمت نیز توضیحاتی ارائه شد.

1402/07/19

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *