امینی هرندی، مدیرعامل موسسه فرهنگی هنری مرکز اطلاعات مرجع ایرانیان و جمعی دیگر از مسئولان این موسسه با سلیمیان، معاونت توسعه بازار شرکت به‌پرداخت ملت و همتیان، مدیر ارتباط با مشتری شرکت به‌پرداخت ملت در نشستی مشترک، راه‌های افزایش ارتباط میان دو مجموعه را بررسی کردند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل موسسه فرهنگی هنری مرکز اطلاعات مرجع ایرانیان، امروز (یکشنبه 19 شهریور) جلسه‌ای با حضور مدیران شرکت به‌پرداخت ملت و موسسه فرهنگی هنری مرکز اطلاعات مرجع ایرانیان با هدف بررسی زمینه‌های همکاری میان این دو مجموعه برگزار شد.

در ابتدای این نشست، امینی هرندی به ارائه شرح پروژه‌های پیشین و کنونی موسسه فرهنگی هنری مرکز اطلاعات مرجع ایرانیان از جمله پروژه بانک اطلاعات پزشکی و دارویی استان اصفهان، بانک اطلاعات میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایران، بانک اطلاعات فرهنگی و هنری ایران، بانک اطلاعات حقوقی و قضائی ایران و بانک اطلاعات اتحادیه‌ها و مجامع امور صنفی ایران پرداخت و با بیان اینکه تمامی این طرح‌ها نتیجه تلاش بی‌وقفه موسسه و حمایت مسئولان مربوطه هستند اظهار داشت: پیش از این موفق به گردآوری آمار و اطلاعات حدود 9 میلیون واحد صنفی کشور شده‌ایم که این بانک اطلاعاتی به اتاق اصناف تحویل داده شده و اکنون به عنوان پایه سرشماری و آمارگیری طرح جدید در نظر گرفته شده است.

طرح آمارگیری از مشاغل کشور؛ مهم‌ترین طرح کنونی موسسه فرهنگی هنری مرکز اطلاعات مرجع ایرانیان

مدیرعامل موسسه فرهنگی هنری مرکز اطلاعات مرجع ایرانیان مهم‌ترین طرح در دست اقدام این موسسه را مربوط به آمارگیری از مشاغل کل کشور عنوان کرد و دراین‌باره توضیح داد: در این طرح اطلاعات تمامی واحدهای صنفی و شغلی در 6 گروه اصلی با نظارت مرکز آمار ایران و پژوهشکده آمار گردآوری خواهد شد.

وی افزود: این طرح ملی با همراهی 12 هزار نیروی آمارگیر اطلاعات 14 میلیون واحد شغلی در سراسر کشور جمع‌آوری خواهد شد که در این زمینه استان اصفهان به عنوان استان پایلوت از نخستین روز آبان‌ماه سال جاری هدف آغاز طرح در نظر گرفته شده و اجرای آن 2 ماه به طول می‌انجامد. لازم به ذکر است جمع‌آوری اطلاعات به صورت برخط از طریق نرم‌افزار سامک (سامانه آمارگیری مشاغل کل کشور) به صورت بلوک به بلوک واحدهای صنعتی و اقتصادی انجام خواهد شد. شرکت پست جمهوری اسلامی و اداره ثبت احوال نیز در این طرح مشارکت دارند تا 190 میلیون فیلد اطلاعاتی در زمان کوتاه‌تری جمع‌آوری شود.

امینی هرندی درباره ایجاد پلتفرم پرتال‌های مرکزی سازمان‌ها به موازات آغاز طرح آمارگیری از مشاغل کشور گفت: پرتال‌های خدمات‌رسانی برخط اتاق اصناف، سازمان نظام پزشکی به عنوان گروه‌های اصلی، توسط موسسه ما ایجاد خواهد شد، در کنار آن 16 خدمت زیر نظر سازمان‌های یاد شده برای واحدهای شغلی در نظر گرفته شده است.

در ادامه این نشست، امینی هرندی از سوی موسسه فرهنگی هنری مرکز اطلاعات مرجع ایرانیان و سلیمیان از سوی شرکت به‌پرداخت ملت درباره نحوه تبادل همکاری های دوجانبه به گفت‌وگو پرداختند.

همتیان، مدیر ارتباط با مشتری شرکت به پرداخت ملت نیز با بیان اینکه طرح‌های پیشین و کنونی موسسه فرهنگی هنری مرکز اطلاعات مرجع ایرانیان بی‌نظیر هستند، اظهار داشت: همه طرح های موسسه فرهنگی هنری مرکز اطلاعات مرجع ایرانیان، طرح‌های بکر و عالی هستند که نشان‌ از تلاش و دقت موسسه در انجام طرح‌ها دارند، پروژه‌هایی که آنها را با رویکرد مثبت و سازماندهی ویژه به طور شایسته به سرانجام رسانده‌اید.

وی افزود: پروژه بزرگ آمارگیری از مشاغل سراسر کشور که اکنون در دست اقدام دارید نیز بیانگر توانمندی موسسه فرهنگی هنری مرکز اطلاعات مرجع ایرانیان، برنامه‌ریزی دقیق و همت همکارانتان است.

1401/06/19

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *