جلسه نظارت موسسه فرهنگی هنری مرکز اطلاعات مرجع ایرانیان و پژوهشکده‌ آمار با حضور مدیران، رؤسا و کارشناسان این دو موسسه برگزار شد.

 اولین نشست هم افزایی نظارتی پروژه بزرگ آمارگیری مشاغل کشور با حضور مدیرعامل موسسه فرهنگی هنری مرکز اطلاعات مرجع ایرانیان و رئیس پژوهشکده آمار و اتاق بازرگانی صنایع، معادن، کشاورزی ایران و‌ با حضور مدیرعامل، معاون و مدیر تحقیق و توسعه و آمار موسسه فرهنگی هنری مرکز اطلاعات مرجع ایرانیان روز یکشنبه 29 مردادماه سال جاری در محل این مجموعه برگزار شد.

در ابتدای این جلسه امینی هرندی مدیرعامل موسسه فرهنگی هنری مرکز اطلاعات مرجع ایرانیان گزارش کاملی از روند اجرای طرح بزرگ آمارگیری از مشاغل کشور ارائه داد.

وی با اشاره به برنامه ریزی های انجام شده در این خصوص گفت: پروژه بزرگ آمارگیری از مشاغل کشور با توجه به ابعاد وسیعی که داراست به همان نسبت از حساسیت ویژه ای نیز برخوردار است چرا که آنچه در نهایت به صورت ابر داده و بانک آمار جمع آوری می شود مبنای کار دولت الکترونیک و خدمات رسانی دولت به شهروندان قرار می‌گیرد.

در ادامه امینی هرندی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای جمع آوری اطلاعات و آمار توسط افراد تحت مدیریت این موسسه  افزود: در مرحله اول آمارگیری در استان اصفهان به عنوان نمونه انجام می شود که با توجه به بافت اقلیمی و موقعیت جغرافیایی و دسترسی به دستگاه های دولتی، اصناف و بخش خصوصی این استان انتخاب شده و اطلاعات در 60 روز کاری تهیه خواهد شد و پس از پایش داده‌ها، این طرح در سراسر کشور با همراهی 12 هزار آمارگیر آموزش دیده صورت می پذیرد.

مدیرعامل موسسه فرهنگی هنری مرکز اطلاعات مرجع ایرانیان با اشاره به وسعت این پروژه خاطرنشان کرد: اجرای این طرح بزرگ بی شک به همراهی تمامی سازمان ها، ارگان ها، اصناف و بخش های دولتی و خصوصی نیاز دارد و ما خود را بی نیاز از کمک سازمان های مرتبط با آمار کشور نمی‌دانیم.

این نشست با سوال کارشناسان حاضر در جلسه در خصوص پروژه بزرگ آمارگیری مشاغل کشور از مجریان این طرح خاتمه یافت.

1402/05/30

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *