موسسه فرهنگی هنری مرکز اطلاعات مرجع ایرانیان مجری طرح بزرگ آمارگیری از مشاغل کشور به منظور افزایش امنیت اطلاعات و داده ها، جلسه هم اندیشی با حضور کارشناسانی از پلیس فتا برگزار نمود.

در موسسه فرهنگی هنری مرکز اطلاعات مرجع ایرانیان به عنوان بازوی اجرایی طرح بزرگ آمارگیری از مشاغل ایران، به منظور افزایش امنیت شبکه اطلاعاتی و اقدامات پیشگیرانه از حمله های سایبری، روز شنبه 21 مردادماه سال جاری با کارشناسان عملیاتی پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات جلسه ای برگزار شد.

در ابتدای این جلسه که با حضور معاون موسسه فرهنگی هنری مرکز اطلاعات مرجع ایرانیان، پژوهشگر و کارشناس آمار موسسه، مسئول انفورماتیک و امنیت شبکه و کارشناس روابط عمومی برگزار شد گزارشی از اقدامات صورت گرفته در حوزه امنیت شبکه، دامنه و اطلاعات در این مجموعه ارائه شد.

در این دیدار معاونت مجموعه با اشاره به اهمیت داده ها در طرح آمارگیری از مشاغل کشور که در حال انجام است گفت: امروزه حفاظت از ابر اطلاعات برای تمامی موسسات و سازمان ها در اقصی نقاط جهان از اهمیت ویژه ای برخوردار است و همین امر توجه به حفظ حریم شخصی افرادی که اطلاعات خود را در اختیار ما قرار داده اند دو چندان می کند بر همین اساس از ابتدای فعالیت این مجموعه، تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ایم با جدیدترین تکنولوژی‌های روز دنیا از این داده‌ها و اطلاعات مراقبت کنیم اما همچنان خود را بی نیاز از مشاوره و مشورت با کارشناسان نمی‌دانیم.

در این جلسه سروان دانشیار کارشناس دایره پایش مجرمین پلیس فتا با اشاره به روش های جدید سرقت اطلاعات در فضای سایبری و اهمیت اطلاعات مربوط به طرح‌های در دست انجام این موسسه خاطرنشان کرد: با توجه به درجه اهمیت اطلاعات و شیوه های جدید سرقت داده‌ها، به روزرسانی و ارتقا دانش سایبری همگانی بیش از پیش ضرورت دارد و پلیس فتا به عنوان مجموعه‌ای آموزشی و عملیاتی این توانایی را دارد که با ارائه راهکارها و مشاوره های پیشگیرانه، راه‌های مقابله با این سارقان را به موسساتی که نیاز به مشاوره ‌های عملیاتی دارند آموزش دهد.

در ادامه سروان سعادتی کارشناس امنیت اطلاعات پلیس فتا با تاکید بر اهمیت و لزوم دقت در حفاظت از داده‌ها، ارتباط سازنده و دوسویه مدیران موسسه با پلیس فتا در راستای صیانت از اطلاعات شهروندان افزود: با توجه به نقش مهم این مجموعه در گردآوری آمار و اطلاعات مشاغل کشور، امروزه تعامل میان این مجموعه و پلیس فتا بیش از پیش احساس می‌شود.

در خاتمه این نشست ضمن استقبال از همکاری و تعامل دو سویه این موسسه و پلیس فتا، امنیت شبکه این موسسه و همچنین امنیت شبکه مربوط به پروژه آمارگیری از مشاغل کشور در همه ابعاد مورد بررسی و پایش قرار گرفت و با حضور کارشناسان بخش های مختلف آن از لحاظ امنیتی بازبینی شد.

شایان ذکر است برنامه ریزی برای اجرای بزرگترین رویداد آمارگیری از مشاغل در کل کشور با حمایت همه ارگان ها و سازمان های دولتی و بخش خصوصی، با هدف استقرار دولت الکترونیک و کوچک شدن دولت، در موسسه فرهنگی هنری مرکز اطلاعات مرجع ایرانیان در حال انجام است.

1402/05/23

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *