نشست مدیرعامل موسسه فرهنگی هنری مرکز اطلاعات مرجع ایرانیان با مدیران و مسئولین دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد برگزار شد.

مرکز روابط عمومی و امور بین الملل: امینی هرندی موسسه فرهنگی هنری مرکز اطلاعات مرجع ایرانیان صبح یکشنبه 8 مرداد با  مدیران دبیرخانه مناطق آزاد تجاری تجاری و صنعتی و ویژه اقتصادی کشور دیدار و گفت و گو کرد.

در این دیدار که در محل دبیرخانه مناطق آزاد برگزار شد پیرداده دبیرشورای پژوهشی مناطق آزاد، آذربون مشاور حقوقی و نقدی مشاور محیط زیست این دبیرخانه حضور داشتند.

در ابتدای نشست امینی هرندی به معرفی موسسه و کلان پروژه های انجام شده و در دست اقدام پرداخت و سپس ابرپروژه آمارگیری از کلیه مشاغل کشور را تشریح نمود. در ادامه پیرداده دبیر شورای پژوهشی مناطق آزاد تجاری بر طراحی اپلیکیشن های حاوی آمارو اطلاعات بدست آمده از پروژه ها و قرارگرفتن دستاوردها در اختیار مردم تاکید کرد. وی همچنین اخذ مجوزهای لازم در رابطه با مناطق آزاد مختلف کشور برای اجرای طرح آمارگیری را مهم دانست. و تاکید کرد که باید پیوست های فرهنگی و اجتماعی طرح توجه ویژه شود.

وی ادامه داد: اطلاعات و آمار بخش های مختلف و جنبه های گوناگون مناطق آزاد و پیوند دادن همه آنها در نتیجه گیری و داشتن آمار جامع و کامل از مناطق آزاد ضروری است.

پیرداده گفت: اثر مشکلات اقتصادی دهه اخیر بر مناطق آزاد و ساکنین و بخش های مختلف آن ملموس است و موانعی که از این جهت در اجرای طرح اثر می گذارد باید مورد توجه باشد.

همچنین آذربون برخی ملاحظات حقوقی پروژه را تشریح و بر رعایت کامل این گونه موارد تاکید کرد.

مدیرعامل موسسه فرهنگی هنری مرکز اطلاعات مرجع ایرانیان در ادامه چگونگی حمایت قانون و دستگاه های بالادستی از طرح آمارگیری مشاغل کشور را توضیح داد و تاکید کرد در این پروژه پیوست های نظارتی کاملا در نظر گرفته شده و رعایت خواهد شد.

در ادامه موسسه فرهنگی هنری مرکز اطلاعات مرجع ایرانیان برای یک پژوهش روش مند و علمی که جایگاه مناطق آزاد و مشکلات و نقاط ضعف و قوت را مشخص کند اعلام آمادگی کرد که از سوی مسئولین مناطق آزاد مورد استقبال قرار گرفت.

1402/05/14

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *