به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل موسسه فرهنگی هنری مرکز اطلاعات مرجع ایرانیان، ظهر امروز جلسه ای با حضور معاون قضایی دادستان کل کشور در امور حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم و مدیران ارشد موسسه فرهنگی هنری مرکز اطلاعات مرجع ایرانیان در محل دادستانی برگزار شد.

در ابتدای جلسه مدیرعامل موسسه فرهنگی هنری مرکز اطلاعات مرجع ایرانیان در خصوص فعالیت‌های موسسه و پژوهش‌های انجام شده و پروژه های در دست اقدام موسسه، مطالبی را بیان و اظهار داشت: موسسه فرهنگی هنری مرکز اطلاعات مرجع ایرانیان از سال ۱۳۸۱ با مجوز رسمی در حوزه های مختلف پژوهشی، آماری و تهیه بانک‌های اطلاعاتی همچنین در حوزه تهیه نرم افزار و اپلیکیشن و انجام پروژه های دولتی فعال بوده و اغلب پروژه ها توسط مقامات عالی رتبه کشوری رونمایی شده است.

معرفی پروژه سرشماری از مشاغل کشور

مدیرعامل موسسه تاکید کرد از بزرگترین پروژه‌هایی که اکنون در دست اقدام داریم پروژه سرشماری از مشاغل کشور می باشد که این پروژه با همکاری مرکز آمار ایران و نظارت پژوهشکده آمار و مساعدت و همکاری نهادها و سازمان‌های مربوطه در ۶ گروه شغلی مقدمات کار آن برنامه‌ریزی و در ماه‌های اخیر اجرایی و نهایی خواهد شد.

اولویت های پژوهشی در زمینه آسیب های اجتماعی دغدغه دادستانی است 

در این جلسه که مدیر کل اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم معاونت حقوق عامه دادستانی کل کشور نیز حضور داشت، معاون دادستان کل کشور در خصوص حمایت از طرح‌ها و پژوهش‌های مرتبط به اهداف و نیاز دادستانی، اظهار داشت: چنانچه خروجی پژوهش‌ها مورد استفاده و کارشناسی شده باشد، برای دادستانی مورد استفاده قرار خواهد گرفت و دادستانی نیز برای پیشبرد تحقیقات و پژوهش های خود از ظرفیت موسسه فرهنگی هنری مرکز اطلاعات مرجع ایرانیان استفاده خواهد کرد. در ادامه ایشان از موسسه فرهنگی هنری مرکز اطلاعات مرجع ایرانیان به عنوان موسسه‌ای که دغدغه آسیب‌های اجتماعی را دارد و در این راستا محوریت‌های پژوهش‌های خود را قرار داده یاد کرد و گفت نتایج این قبیل پژوهش‌ها می‌تواند دستگاه‌های حاکمیتی را در برنامه‌ریزی‌های کلان یاری رساند.

حمایت دادستانی از پروژه سرشماری از مشاغل کشور به عنوان یک طرح ملی

دکتر ترکی معاون قضایی دادستان کل کشور در امور حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم در خصوص حمایت دادستانی از پروژه بزرگ آمارگیری از مشاغل کشور، با یادآوری ضرورت اصل حمایت و مشارکت کلیه دستگاه‌های اجرایی کشور در طرح‌ها و پروژه‌های ملی کشور گفت قطعاً دادستانی کل کشور نیز حمایت‌های خود از این پروژه ملی را خواهد داشت. ایشان با طرح دغدغه های خود برای جمع آوری برخی آمار و اطلاعات در حوزه مشاغل کل کشور گفت: سوالاتی برای دادستانی مطرح است که می تواند در پرسشنامه این پروژه بزرگ گنجانده شود. وی اولویت‌های پژوهشی در حوزه آسیب‌های اجتماعی  را جزو طرح‌های ملی دانست و اعلام نمود نتایج این پروژه ها برای دادستانی اهمیت ویژه دارد و از دغدغه‌های این دستگاه می‌باشد.

وظیفه بخش خصوصی در کمک به دستگاههای دولتی و اجرایی در امر پژوهش و آمارگیری

معاون دادستان کل کشور ضمن تاکید بر تداوم این جلسات گفت: موسسات یا شرکت هایی که نگران رفع آسیب‌های اجتماعی باشند، می‌توانند با ارائه طرح‌های پژوهشی و آماری به دادستانی کمک نمایند و ما این دغدغه را در موسسه فرهنگی هنری مرکز اطلاعات مرجع ایرانیان مشاهده نمودیم و توانستیم برای انجام پژوهش و آمار در حوزه حقوق مردم و آسیب‌های اجتماعی به موسسه فرهنگی هنری مرکز اطلاعات مرجع ایرانیان اعتماد نماییم در پایان جلسه مدیرعامل موسسه با اشاره به دغدغه مجموعه برای انجام پژوهش در حوزه حقوق عامه و پیشگیری از وجوع جرم و پیشگیری از آسیب ای اجتماعی به عنوان مسایل مهم در نظام جمهوری اسلامی به تعدادی از پروژه های در دست اقدام خود با سایر موسسات و دستگاه ها اشاره نمود.

1402/04/14

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *