موسسه فرهنگی هنری مرکز اطلاعات مرجع ایرانیان

نام آوران ایران زمین

بانک اطلاعاتی نام آوران ایران زمین

نام-آوردان

بزرگترین سرمایه یک ملت، نخبگان، دانشمندان و فرهیختگان آن سرزمین هستند که راه و رسم رسیدن به توسعه پایدار را در یک ملت رقم می‌زنند. تکریم نخبگان که در واقع پیش‌قراولان پیشرفت یک جامعه محسوب می‌شوند، وظیفه تک تک افراد جامعه است، چرا که نقش این قشر در رسیدن به رشد همه جانبه یک ملت بی بدیل است.

ایران زمین مهد تربیت فرزانگان و مشاهیری است که هر کدام در عصر خود در زمره بزرگترین مشاهیر و مفاخر جهان بوده‌اند، بنابراین برای معرفی این مفاخر ضروریست که اقدامات جدی و دلسوزانه صورت گیرد و بهتر آنکه تدبیری اندیشیده شود که این مفاخر در طول حیات خود معرفی و تکریم شوند.

یکی از ماموریت‌های مهم فرهنگی در عصر کنونی، شناسایی فرهیختگان واقعی کشور در عصر گذشته و حاضر است، زیرا کشف حلقه های مفقوده علمی، ادبی، فرهنگی و اجتماعی و تحویل آنان به نسل آتی جزو مهترین وظایف نسل حاضر محسوب میشود که تنها در قالب فعالیتی سازمان یافته می تواند کارساز باشد.

موسسه فرهنگی هنری مرکز اطلاعات مرجع ایرانیان، که جمع آوری بانکهای اطلاعاتی ارزنده را مهمترین وظیفه خود در راستای خدمت رسانی به وطن عزیز می داند، اقدام به طراحی، تدوین و اجرای طرح نام آوران ایران زمین نموده است که با محوریت شناسایی و معرفی مفاخر علمی و فرهنگی و هنری ایران زمین در سراسر کشور و نیز فراتر از مرزها اجرا می شود.

این طرح که شامل دو مجموعه مستند مکتوب (کتاب دایره المعارف) و مستند تصویری (سریال مستند) می باشد، در تلاش است سیره علمی، فرهنگی و خدمات این گنجینه ها را ابدی نماید تا محصول نهایی، علاوه بر نمایان کردن ارزشهای این مرز و بوم و ارتقاء جایگاه بین المللی ایران، زمینه ساز الگوبرداری جوانان از مفاخر کشور، تقویت انگیزه علم آموزی، یادگیری فنون، فرهنگ شناسی و هویت طلبی در ایرانیان گردد.

ایرانیان ملت فرهیخته و هوشمندی هستند و انتخاب برترین اساتید و نخبگان از میان هزاران اسطوره بی ادعا، فرآیند آسانی نخواهد بود. لذا شاخص های انتخاب این بزرگان در شورا های تخصصی و کارشناسی با ظرافت و هوشیاری تعریف شده و نظرات سایر کارشناسان و مطلعین امر نیز اخذ خواهد شد و تمام تلاشمان را خواهیم کرد تا دقیق ترین انتخاب ها انجام شود و حاصل عمر ارزشمند مفاخر میهن عزیزمان در این دو مجموعه ثبت و ماندگار گردد.

خروج از نسخه موبایل